آموزش مهارت, آموزشی

کالیبر لنز دستگاه فایبر مارکینگ | سریع. ساده. حرفه‌ای

کالیبر لنز دستگاه فایبر مارکینگ

دستگاه فایبر مارکینگ از مجموعه دستگاه‌هایی است که از تکنولوژی لیزر بهره می‌برد. تکنولوژی لیزر به کار رفته در این دستگاه بسیار پیچیده‌تر از دستگاه‌های برش لیزر است. لنز دستگاه فایبر مارکینگ برای اجرای کارهای مختلف با ابعاد گوناگون قابل تعویض است. از این رو پس از هر بار تعویض لنز می‌بایست از طریق تنظیمات داخل نرم افزار EZ CAD آن را کالیبره کرد تا در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد نشود. در این مقاله به آموزش نحوه کالیبر کردن لنز دستگاه فایبر مارکینگ می‌پردازیم.

آموزش آماده سازی تصویر برای حکاکی با دستگاه لیزر

در ادامه خواهیم خواند:

آموزش ویدئویی کالیبر لنز دستگاه فایبر مارکینگ

مرحله اول

ابتدا نرم افزار EZ CAD را باز کرده و روی تب File کلیک کرده و سپس روی گزینه System Parameter کلیک می‌کنیم. در پنجره‌ی باز شده از لیست سمت چپ گزینه‌ی Work Space را انتخاب کرده و در مستطیل اول برای طول و عرض عدد 100- را وارد کرده و در مستطیل دوم مقدار طول و عرض را 200 وارد می‌کنیم.

کالیبر لنز دستگاه فایبر
کالیبر لنز دستگاه فایبر
کالیبر لنز دستگاه فایبر

مرحله دوم

برای ادامه فرآیند کالیبر لنز در محیط نرم افزار کلید F3 را فشار می‌دهیم یا در پایین صفحه نرم افزار روی گزینه Param کلیک می‌کنیم

کالیبر لنز دستگاه فایبر

مرحله سوم

در پنجره باز شده در تب Field درمستطیل Aspect مقدار Field Size را روی 200 میلی‌متر تنظیم کرده و روی ok کلیک می‌کنیم.

کالیبر لنز دستگاه فایبر

مرحله چهارم

این مرحله لازم است که در محیط نرم افزار مربعی به ابعاد 10*10 سانتی‌متر رسم کرده و آن را حک کنیم. سپس ابعاد مربع حک شده را با دقت اندازه گیری می‌کنیم. با زدن F3 و باز شدن پنجره مربوط به سراغ تنظیمات مربوط به مقیاس بندی تصویر و حک اجرا شده می‌رویم.

در قسمت Galvo1 اندازه‌‌های مربوط به عرض و قسمت Galvo2 اندازه‌های مربوط به طول قابل ویرایش می‌باشد. سپس لازم است که با وارد کردن ابعاد مورد انتظار برای مربع حک خورده و ابعاد واقعی حک زده، خود نرم افزار مقیاس بندی صحیح را محاسبه کرده و آن را اعمال می‌کند. ( برای توضیحات دقیق‌تر به آموزش ویدئویی مراجعه کنید.)

کالیبر لنز دستگاه فایبر

معرفی برش لیزری و دستگاه‌های برش لیزر

در این مقاله به آموزش نحوه کالیر لنز جدید دستگاه فایبر مارکینگ پرداخته شد و نحوه‌ی اجرای آن به دو صورت ویدئویی و تصویری آموزش داده شد.

شما می‌توانید با به اشتراک گذاری این مقاله با دوستان و علاقه‌مندان، تیم محتوایی شابلونت را در ادامه‌ی این مسیر حمایت کنید.

هم چنین با ثبت سوالات و نظرات خود در این قسمت، ما را از نکات مثبت و منفی ابعاد گوناگون این مقاله آگاه سازید.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “کالیبر لنز دستگاه فایبر مارکینگ | سریع. ساده. حرفه‌ای

  1. عباس گفت:

    سلام. ممنون از آموزش خیلی خوبی که تهیه کردین.
    واقعا کارم رو راه انداخت

    1. سلام.
      خیلی ممنون از کامنت خوب تون.

  2. فرزاد گفت:

    سلام واقعا عالی و کاربردی و به زبان ساده بود
    کارم راه افتاد👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *