آموزش نرم افزار, آموزشی

آموزش طراحی جعبه در کورل

طراحی جعبه لیزری

در حرفه ی برش لیزر، طراحی و ساخت جعبه لیزری یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین مهارت های مورد نیاز هر لیزر کار است. چراکه در موارد زیادی نظیر پایه های تندیس، جعبه های کادویی لیزری، پایه ی بالبینگ ها و... مورد نیاز است.

در حال حاضر تیم شابلونت آکادمی تصمیم به تهیه ی آموزش طراحی یک نمونه ی ساده و کاربردی جعبه لیزری گرفت و در آینده نزدیک به آموزش طراحی جعبه های پیچیده تر خواهیم پرداخت.

شابلونت یک مرجع مناسب از طرح های مختلف برش لیزر می باشد که شما می توانید با رفتن به صفحه ی فروشگاهی شابلونت و جستجوی نام طرح مورد نظر خود، آن را به راحتی دانلود نمایید. 

آموزش ویدئویی طراحی جعبه لیزری

در طراحی جعبه لیزری توجه و رعایت چند نکته ضروری است:

  • تعیین ابعاد و اندازه ی جعبه ی مورد نظر
  • تعیین متریال مورد استفاده در ساخت و طراحی جعبه بر اساس ویژگی متریال نظیر ضخامت آن
  • اندیشیدن به مرحله ی مونتاژ و انتخاب روش بهینه ی مونتاژ
  • اهمیت دادن به فاکتور های مهمی نظیر زیبایی شناختی محصول نهایی و سلیقه ی مشتری

تیم تولید محتوای شابلونت سعی کرده هریک از موارد ذکر شده را به طور جامع و کافی، تحت  مقاله های مجزا، در شابلونت آکادمی برای علاقه مندان ارائه کند.

اکنون با فرض بر اینکه ابعاد جعبه ی مورد نظر ما 70*120*120 میلی متر باشد و از چوب MDF به ضخامت 3 میلی متر استفاده شود و هم چنین ساده ترین روش مونتاژ را پیاده کرده باشیم؛ توضیح خلاصه ای از هر مرحله ارائه می کنیم:

ابعاد جعبه

مرحله ی اول:

ابتدا بایستی شکل باز جعبه را با در نظر گرفتن اندازه های مربوط به جای فاق و زبونه (که وابسته به ضخامت متریال است)، همانند تصویر رسم کنیم.

 

مرحله دوم:

برای اضافه کردن فاق و زبونه می بایست ابتدا یک زبونه به عرض 2.7 میلی متر (ضخامت متریال) و طول دلخواه (با توجه  به ابعاد کلی کار در اینجا 30 میلی متر در نظر می گیریم) رسم کنیم.

سپس با قرار دادن اولین زبونه در وسط مربع مربوط به کف جعبه (125.4 میلی متر)، به ترتیبی که مشاهده می شود، مستطیل ها را روی یک خط کپی می کنیم.

ایجاد فاق و زبونه
مستطیل فاق بر روی خط کناری

سپس به صورت یکی در میون مستطیل ها را به روی کناره جعبه جابجا می کنیم و در چهار سمت دیگر همین کار را تکرار می کنیم.

ایجاد فاق و زبونه
ایجاد فاق و زبونه

مرحله سوم:

بر روی ابزار smart fill کلیک کرده و با انتخاب قسمت هایی از طرح که آن ها را برای طرح نهایی لازم داریم(همانند شکل)، به داخل آن ها رنگ ریخته می شود و می توانیم با drag & drop قمست های رنگی را از طرح بیرون بکشیم.

ایجاد فاق و زبونه
ایجاد فاق و زبونه

در ادامه کناره های جعبه را در کنار هم قرار می دهیم و مراحل دو و سه را برای آن انجام می دهیم. در نتیجه یک طرح کامل از جعبه داریم که می توان با خروجی گرفتن این فایل به صورت dxf. از آن برای برش لیزر استفاده کرد.

ایجاد فاق و زبونه

شما عزیزان می توانید برای دانلود رایگان طرح جعبه لیزری و سایر طرح های برش لیزر به صفحه ی فروشگاهی شابلونت مراجعه کنید.

هم چنین تیم تولید محتوای شابلونت آکادمی منتظر ارسال سوالات و کامنت های شما عزیزان می باشد تا با کمال اشتیاق آن ها را پاسخ بدهد.

نوشته های مشابه

10 دیدگاه در “آموزش طراحی جعبه در کورل

  1. احمد رضا گفت:

    لطفا در مورد جعبه لیزری درب لولایی هم آموزش بزارید.

    1. سلام. تیم تولید محتوای شابلونت در حال آماده سازی مقاله ای تحت همین موضوع درخواستی شما هستند و به زودی در سایت منتشر میشه. اگه دوست دارین تا از جدید ترین مقالات سایت با خبر بشین، داخل سایت عضو بشین و هم ما رو تو اینستاگرام فالو کنین.
      بنده هم چنین از کامنت شما بسیار سپاس گزارم.

  2. سینا گفت:

    سلام
    با تشکر از سایت خوبتون
    من ابزار smart fill رو داخل کورل پیدا نمیکنم ، میشه راهنمایی کنید ؟

    1. سلام. خیلی ممنون.
      در نرم افزار کورل دراو ابزار smart fill در حالت عادی در نوار ابزار سمت چپ، قابل مشاهده نیست. شما باید ابتدا ابزار fill tool را که معمولا در آخرین قسمت نوار ابزار سمت چپ قرار دارد، پیدا کنین و بعد بر روی زبونه ی مثلثی شکل این ابزار کلیک چپ کنین تا سایر ابزار های مربوط به fill tool براتون باز بشه و بعد میتونین smart fill را مشاهده و انتخاب کنین.

  3. مهدی گفت:

    با سلام. ممنون از آموزش خوب تون. سوالی داشتم. چرا در طراحی ها باید حواس مون به متریالی که استفاده می کنیم باشه؟ متریال گوناگون ، چه تفاوتی ایجاد می کنند؟

    1. سلام.ممنون از نظرتون.
      اگر بخواهم اهمیت این موضوع را با یک مثال بگم؛ فرض کنین برای جعبه ای که طراحی کردین، قصد دارین فاق و زبونه ایجاد کنین. اینجا طول فاق و زبونه به طول جعبه بستگی داره ولی عرض فاق و زبونه به ضخامت متریالی که استفاده میکنین، کاملا وابسته است و باید دقیقا برابر با ضخامت متریال باشد تا زبونه در فاق به خوبی بدون اینکه لق بزند، قرار گیرد.

  4. وحید گفت:

    سلام. ممنون بابت ویدئو آموزشی خوب تون.
    لطفا ویدئو در رابطه با ترفند های کورل بذارید

    1. سلام.
      در آینده ی نزدیک در شابلونت آکادمی دسته بندی جدا و مشخصی در رابطه با این نوع آموزش ها، ایجاد میکنیم و این آموزش های کاربردی را هم آپلود خواهیم کرد.

  5. مصطفی گفت:

    سلام درود بر شما
    بسیار ممنون از اموزش بسیار عالی لطفا برای طراحی انواع جعبه و مهر اموزش بگذارید

    1. درود بر شما. خیلی ممنون از کامنت تون. خواسته شما به تیم تولید محتوا منتقل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *